VšĮ Skuodo informacijos centras

Buvusi Skuodo geležinkelio stotis

Istorija

Kontaktai

Įdomu tai, kad šiai dienai stotis kartu su stoties pastatu jau yra nebeveikianti ir bėgiais traukiniai jau nebevažiuoja senokai. 2001 m. buvo nutraukti keleiviniai maršrutai ir beveikė krovinių gabenimas, o  visiškai geležinkelio trasa nustojo veikti 2009 m., kada paskutinis traukinys važiavo šiais bėgiais. Geležinkelio bėgiais galima keliauti pėsčiomis, jie yra saugūs keliavimui, galima pasigrožėti besikeičiančia gamta bei pamatyti kaip gamta "susigražina" kas jai priklauso. Keliaujant bėgiais į Latvijos pusę, sieną galite kirsti vos už  km. bei pamatysite 2 geležinkelio tiltus. Galima keliauti ir į kitą pusę link Klaipėdos, kurio ruožas su neveikiančiais bėgiais tęsiasi beveik 50 km.
Ši trasa neapleidžiama ir pamėgta žygeivių, kasmet rengiamas ir organizuojamas pėsčiųjų žygis šiais bėgiais pritraukia ne vieną dešimtį keliautojų.
Manoma, kad šiai dienai norint prikelti šį geležinkelio ruožą tai kainuotų apie 30 milijonų eurų.

Šiek tiek istorijos.
Skuodo geležinkelio pervaža Žemaitijos teritorijoje pradėtas tiesti 1915 m. liepos 11 d. ir spalio 1 d. baigtas. Vos per 4 mėnesius iškilo 74 km. plieno ruožas. Anksčiau nutiestos trasos nebuvo palankios prekybai tarp Lietuvos, kadangi jas statė ne patys lietuviai. 1923 m. buvo nuspręsta tiesti naują geležinkelio ruožą, kuris apjungė kitus miestus ir čia buvo svarbus smūgis Skuodo geležinkeliui, kadangi jo nebuvo naudinga naudotis, dauguma čia prekiavusių netgi išvažiavo iš Skuodo į kitus miestus. Sunku įsivaizduoti šio geležinkelio svarbą ir gyventojus arba patį Skuodą, jeigu būtų tebeklestėjęs. Vėliau dar geležinkelis buvo naudojamas, buvo galima šia trasa pigiai nukeliauti iki Latvijos, Rygos bei Klaipėdos keleiviniais vagonais. Atskirai buvo vežamos įvairios medžiagos.

Atsiliepimai

Komentuoti